Semanis gula itu sangat Menyakitkan

Dalam kehidupan seharian, ramai yang memandang remeh akan tatasusila menjaga adab percakapan mahupun perbuatan. Misz sendiri adakala terlupa dalam mengamalkan dalam kehidupan seharian.

Banyak aspek yang perlu kita perhatikan iaitu menjaga tutur kata agar ianya sedap dan manis untuk di dengar dan menjaga hati perasaan orang lain terutamanya apabila kita tengah marah. Memang sangat sukar bagi Misz sendiri yang memang susah nak kawal perasaan lagi-lagi apabila benda tu menyakitkan hati.

Ada satu yang kita tahu tak ramai yang boleh buat iaitu SABAR

Persoalannya sejauh mana kesabaran tu? Bagi Misz kalau kita dah tak boleh nak hadapi kemarahan better kita diam dari berterusan sakitkan hati orang kita sayang. Better lepas geram dengan menangis, tidur, makan dan sebagainya. Ada jugak yang menghilangkan sakit hati dengan pergi shopping.

Apapun itu terpulang pada gaya hidup serta corak pemikiran masing-masing. Kalau Misz sendiri memang pergi tidur la ubat paling berkesan... hehehe...lepas bangun je dah tak fikir dah. Tapi hidup bukanlah semudah tu, cuma kita kena kreatif la dalam menyelesaikan masalah.

Bukan mudah untuk memuaskan hati semua pihak, apabila kita gagal itu yang buat kita sakit hati dan tidak boleh mengawal tingkahlaku. Apapun bagi pihak Misz, bukan senang nak dapat hidup semanis gula kerana gula itu memang manis sekarang tapi menyakitkan di kemudian. Hiduplah seperti ubat yang pahit sekarang, namun manis di kemudian hari.

Selamat berpuasa dari Misz, perbanyakkan amal ibadah terutama di 10 malam terakhir Ramadhan...hari ni tinggal 11 hari sahaja lagi umat Islam bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Senyum selalu kerana senyuman ikhlas lahir dari hati suci bersih

Comments

  1. Salam Faz,
    Akak ada email ke awak, boleh check email,, :-)

    k. Maria

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rupa Paras bukan Ukuran Bahagia

Cinta atau Simpati.,???

Jalan-Jalan Cari Makan